دانستنی های حقوقی

 مرجع صالح رسیدگی به شکایت از خودرو سازان

مرجع صالح رسیدگی به شکایت از خودرو سازان

بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورت شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو این شکایت‌ها می‌تواند در هیات‌های حل اختلاف مورد بررسی و صدور رای قرار گیرد.

  |  

بازدید: ۴۰۴۷

  |  

امتیاز: Article Rating

قانون حمایت از مصرف کنندگان

  • در ماده ۲۹ قانون  حمایت از حقوق مصرف کنندگان آمده است: مسوولیت رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان و جلب رضایت آن ها در مرحله اول بر عهده عرضه‌کننده خودرو است.
  • در صورت بروز اختلاف بین عرضه‌کننده و مصرف‌کننده، این اختلاف از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تامین نشود می‌تواند به هیات حل اختلاف مراجعه کند.
  • در تبصره قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید شده است: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه، هیات‌های حل اختلاف مربوطه را در محل آن سازمان و با استفاده از پست‌های سازمانی موجود تشکیل داده و امکانات، نیروی انسانی و محل لازم را در اختیار آنها قرار دهند.
  • اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌ جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز می شود.
پیشنهادی :    بازخوانی یک پرونده قتل فجیع قتل با تبر

 

  • جهت مشاوره و اخذ راهنمایی از وکیل پایه یک دادگستری اینجا کلیک کنید.
  • جهت مطالعه نکات مهم الزام به تنظیم سند خودرو، فک پلاک، تحویل خودرو اینجا کلیک کنید.
  • جهت اطلاع و آگاهی از نکات مهم تنظیم سند مالکیت خودرو، نکات مهم و رای دادگاه اینجا کلیک کنید.


مطالعه مطالب مرتبط:

۱- شرایط لازم برای اهلیت اقامه دعوا، شرایط شاکی و خواهان

۲- پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

۳- سهم الارث و سهم هرکدام از ورثه از ارث، وکیل ارث

۴- دادخواست مطالبه وجه چک و توقیف اموال

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری

پیشنهادی :    روش دفاع در دادگاه و جلسه رسیدگی، ایرادات دادرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *