آموزشی و تربیتیفصل دوم - محدوده کلی وزارت آموزش و پرورشقانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش

قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش – ماده ۳

ماده ۳ – آموزش و پرورش به دو بخش کلی آموزش عمومی و آموزش نیمه تخصصی به شرح زیر تقسیم می شود و وزارت آموزش و پرورش که از این پس وزارت نامیده می شد عهده دار اجرای آن خواهد بود:
الف – آموزش عمومی: شامل ایجاد مهارت لازم در امر خواندن و نوشتن، آموزش مبانی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، علمی و هنری در حدی که هر فرد به طور عام به آن احتیاج دارد.
ب – آموزش نیمه تخصصی به دو بخش علمی و علمی – عملی ( فنی و حرفه ای) به شرح ذیل تقسیم می شود:
۱ – آموزش علمی – عبارت است از آموزشهایی که با توجه به اهداف آموزشهای دوره متوسطه ضمن تکمیل آموزش های عمومی با فراهم آوردن مبانی و زمینه های فراگیری علوم نظری، فرد را از طریق تقویت روحیه استدلال و تفکر با مبادی علوم و فنون آشنا و او را برای طی مدارج عالیه آماده می سازد.
۲ – آموزش علمی – عملی ( فنی و حرفه ای) – عبارت است از آموزش هایی که فرد را بر مبنای تعلیم مهارت هایی که جنبه کاربردی و عملی دارد جهت احراز شغل و یا حرفه معینی آماده می سازد و یا بر کارآیی و توانایی افراد شاغل به فنون و حرف می افزاید.
تبصره ۱ – جهت اشاعه آموزشهای علمی – عملی ( فنی و حرفه ای) و ایجاد جاذبه برای ورود به این آموزش ها امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان این بخش تا عالی ترین سطوح آموزشی باید فراهم گردد.
تبصره ۲ – کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی موظفند در جهت تأمین مفاد این ماده در چهارچوب ضوابط کلی آموزشی کشور با وزارت همکاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *