بازار و اوراق بهاداردستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تاریخ تصویب 1386/06/31

دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس – ماده ۷

ماده ۷: متقاضیان گروه (الف) و (ب) موضوع ماده (۲) باید ظرف مهلت‏های تعیین شده در ماده (۳) نسبت به فراهم آوردن امکانات، پرسنل و سیستم‏های لازم مورد تایید سبا به شرح زیر اقدام نمایند تا مجوز فعالیت آنها در بورس مربوطه صادر گردد، در غیر اینصورت مجوز آنها خود به خود باطل خواهد شد.
الف) تهیه دفتر مرکزی شرکت کارگزاری به متراژ مناسب با کاربری اداری یا تجاری به نام شرکت کارگزاری یا در اجاره آن.
ب) ایجاد بخش پذیرش سفارش‏های مشتریان و استخدام و آموزش حداقل یک کارشناس برای این بخش مطابق مقررات.
ج) ایجاد بخش معاملات و استخدام یک کارشناس به عنوان مسوول معاملات و یک کارشناس به عنوان معامله‏گر و آموزش آنها مطابق مقررات مربوطه.
د) تشکیل امور مالی و استخدام مسوول امور مالی با تجربه لازم.
ه) تدوین رویه‏های دریافت و اجرای سفارش‏ها و ثبت و نگهداری حساب‏ها و تهیه
فرم‏های لازم و تعیین حدود اختیارات و مسوولیت افراد در این زمینه.
و) خرید و پیاده سازی سیستم‏های حسابداری و کارگزاری و سایر نرم افزارهای لازم و ارایه حداقل یک تراز مالی از وضعیت شرکت.
ز) تهیه تجهیزات اداری مناسب برای انجام عملیات شرکت.
ح) پذیرش در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و عضویت در بورس مربوطه.
تبصره ۱: در صورتی‏که دفتر مرکزی کارگزاری در زمان شروع فعالیت در اجاره شرکت باشد، شرکت کارگزاری باید ظرف یک سال پس از تاسیس ، محل مناسب مطابق بند (الف) این ماده به عنوان دفتر مرکزی شرکت به نام شرکت کارگزاری خریداری نماید.
تبصره ۲: در صورتی‏که در طول فعالیت شرکت کارگزاری هر یک از شرایط مذکور در این ماده نقض شود، هیات مدیره سبا می‏تواند ضمن تعلیق فعالیت کارگزاری، مهلتی حداکثر تا سه ماه برای احراز شرایط در نظر گیرد و در صورتی‏که در این مهلت شرایط لازم احراز نشود، مجوز فعالیت کارگزاری را ملغی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *