آییننامه هیأت امنای صرفهجویی ارزی در معالجه بیماران – ماده۳۴
ماده۳۴ـ کلیه اسناد هزینه و خرید انجام شده باید همراه اصل با مدارک مثبته زیر باشد:
الف ـ خریدهای داخلی: درخواست خرید، تأمین اعتبار ـ مدارک مربوط به مناقصه یا ترک تشریفات مناقصه ـ فاکتور خرید ـ رسید انبار یا حواله انبار ـ دستور پرداخت ـ قرارداد در مورد خریدها، در موارد ضروری صورتجلسه تحویل کالائی که مستقیماً به انبار تحویل نشده باشد مبنای صدور رسید انبار خواهد بود.
ب ـ خریدهای خارجی: درخواست خرید ـ اعلامیه بانک (اعتبار اسنادی) و در موارد جزئی صورتحساب فروشنده، مدارک محل، مدارک ترخیص کالا (برگ سبز)، رسید انبار (در موارد ضروری صورتجلسه تحویل کالا در خارج از انبار مبنای صدور رسید انبار خواهد بود)، مدارک مربوط به مناقصه یا ترک تشریفات مناقصه حسب مورد، دستور پرداخت و قراردادها، باید ضمیمه اسناد پرداخت گردد.
تبصره ـ در مورد خریدهای داخلی و خارجی ضوابط فاکتور و پیشفاکتور اداره کل تجهیزات پزشکی حاکم خواهد بود.
ج ـ خدمات قراردادی و پیمانها: مدارک انجام مناقصه یا ترک تشریفات مناقصه حسب مورد، قرارداد، صورتحساب یا صورت وضعیت حسب مورد، ابلاغ افزایش یا کاهش کار، تأییدیه رئیس هیأت یا مقام مجاز مبنی بر انجام موضوع قرارداد حسب شرایط قرارداد، ارائه تسویه حساب از سوی مراجع قانونی (سازمان تأمین اجتماعی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی و غیره) و ارائه مستندات مبنی بر پرداخت به ذینفع باید ضمیمه سند پرداخت گردد.
د ـ پرداختهای پرسنلی: شامل حقوق و مزایا، اضافه کار، حقالزحمهها، حقالمشاورهها، حق حضور در جلسهها، پاداش و عیدی، مأموریتها، کارانه و سایر پرداختهای پرسنلی (که در قوانین و مقررات مربوطه مشخص است) لازم است اولین حکم برقراری و یا تغییرات نسبت به ماه قبل، گواهی انجام خدمت و دستور پرداخت ضمیمه سند پرداخت گردد.
هزینه و فوقالعادههای خارج از کشور بر اساس دستورالعمل مربوطه و تأیید رییس هیأت یا مقام مجاز از طرف ایشان قابل پرداخت خواهد بود.