نظریه مشورتی

نظریه مشورتی شماره ۷/۹۷/۲۸۶۶ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

مواد ۳ و ۴ قانون حمایت ازحقوق مصرف­کننده خودرومصوب ۱۳۸۶، دامنه حقوق مصرف­کننده را افزایش داده و به وی این اختیار را داده است تا علاوه بر حقوق مقرر در قانون مدنی ضمن استفاده از خودرو تحویل شده که ممکن است در زمان تحویل معیوب باشد و یا پس از تحویل عیوبی در آن به وجود آید، در دوره ضمانت (گارانتی) الزام عرضه­کننده به رفع عیب را درخواست کند و نیز با تحقق شرایط مقرر در ماده ۴ یادشده الزام عرضه­کننده به تعویض خودرو را درخواست کند. بنابراین تعارضی میان مواد یادشده و مقررات قانون مدنی وجود ندارد. شایسته ذکر است مقررات حمایتی نباید به گونه­ای تفسیر شود که به حقوق ناشی از سایر مقررات خللی وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *