مرجع صالح رسیدگی به شکایت از خودرو سازان
بر اساس اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، در صورت شکایت مصرفکنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو این شکایتها میتواند در هیاتهای حل اختلاف مورد بررسی و صدور رای قرار گیرد.
|
بازدید: ۴۰۴۷
|
امتیاز:
قانون حمایت از مصرف کنندگان
- در ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان آمده است: مسوولیت رسیدگی به شکایات مصرفکنندگان و جلب رضایت آن ها در مرحله اول بر عهده عرضهکننده خودرو است.
- در صورت بروز اختلاف بین عرضهکننده و مصرفکننده، این اختلاف از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد. چنانچه رضایت مصرفکننده تامین نشود میتواند به هیات حل اختلاف مراجعه کند.
- در تبصره قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید شده است: سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آییننامه، هیاتهای حل اختلاف مربوطه را در محل آن سازمان و با استفاده از پستهای سازمانی موجود تشکیل داده و امکانات، نیروی انسانی و محل لازم را در اختیار آنها قرار دهند.
- اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز می شود.
- جهت مشاوره و اخذ راهنمایی از وکیل پایه یک دادگستری اینجا کلیک کنید.
- جهت مطالعه نکات مهم الزام به تنظیم سند خودرو، فک پلاک، تحویل خودرو اینجا کلیک کنید.
- جهت اطلاع و آگاهی از نکات مهم تنظیم سند مالکیت خودرو، نکات مهم و رای دادگاه اینجا کلیک کنید.
مطالعه مطالب مرتبط:
۱- شرایط لازم برای اهلیت اقامه دعوا، شرایط شاکی و خواهان
۲- پرونده الزام به تنظیم سند رسمی
۳- سهم الارث و سهم هرکدام از ورثه از ارث، وکیل ارث
۴- دادخواست مطالبه وجه چک و توقیف اموال
ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری